Lázár János szerint jó üzletet kötött a hódmezővásárhelyi önkormányzat 2007-ben, amikor a Vöröskereszt utcai iskolaépületet 600 millió (!) banner megjelenésért (40 millió 200 ezer forint értékben) eladta a Generál Média Kft-nek. A fideszes politikus szerint „a legnagyobb számban megjelentetett hirdetés, az Emlékpont Múzeum hirdetési kampányának eredményeként az Emlékpont honlapjának (emlekpont.hu) látogatottsága közel a tízszeresére ugrott a korábbi látogatottsági adatokhoz képest.” De vajon mihez képest? Mert az említett portál átlagos napi látogatottsága - enyhén szólva is - a béka segge alatt mozgott az elmúlt években…
Lázár János alább olvasható tájékoztatása szerint 2007. november 16-tól 2011. március 23. napig mintegy 414 millió banner megjelenést használt fel az általa vezetett hódmezővásárhelyi önkormányzat abból a 600 millióból, amit a Generál Média Kft. biztosít számukra egy vásárhelyi iskolaépület vételárának ellentételezéseként. A fideszes politikus szerint remek boltot kötöttek az internetes céggel, hiszen - idézzük - „a legnagyobb számban megjelentetett hirdetés, az Emlékpont Múzeum hirdetési kampányának eredményeként az Emlékpont honlapjának (emlekpont.hu) látogatottsága közel a tízszeresére ugrott a korábbi látogatottsági adatokhoz képest.”
Tény, hogy az Emlékpont honlapjának (emlekpont.hu) népszerűsítésére a 600 millió banner megjelenés mintegy felét, közel 300 millió banner megjelenést áldoztak. Az viszont már nem derül ki egyértelműen Lázár leveléből, hogy konkrétan - számokban kifejezve - mit is jelent, hogy az Emlékpont honlap látogatottsága a „tízszeresére ugrott korábbi adatokhoz képest”.
Azért, hogy az olvasók világos, értékelhető képet kapjanak a remek internet kampány hatékonyságáról, az alábbiakban közöljük a független internetes auditoldal, a Webaudit által nyilvántartott adatokat az emlekpont.hu vonatkozásában. Az adatok kerekített számokkal, ÁTLAGOS napi látogatottságot takarnak.
emlekpont.hu napi egyedi látogatók (legalacsonyabb és legmagasabb) száma:
2008. év.
január 300-900, február 30-600, március 150-300, április 30-350, május 20-400, június 280-400, július 150-300, augusztus 150-250, szeptember 160-300, október 30-60, november 25-60, december 50-200.
2009. év
január 100-250, február 50-300, március 110-250, április 90-230, május 100-230, június 120-240, július 40-190, augusztus 70-180, szeptember 30-250, október 60-110, november 50-480, december 100-170.
2010. év
január 140-310, február 150-250, március 150-260, április 110-260, május 150-260, június 120-230, július 70-460, augusztus 40-80, szeptember 110-200, október 180-260, november 50-70, december 40-50.
A mintegy 300 millió (!) banner megjelenés értéke kb. 20 millió forint (a vételár fele). Ennyit költött a Lázár János vezette önkormányzat az adófizetők pénzéből az Emlékpont nevű honlap „felfuttatására”, amelynek látogatottsága - a polgármester szerint - a „tízszeresére ugrott a korábbi adatokhoz képest”. E „fantasztikus” eredménynek köszönhetően 2008 és 2010 között az oldal tartalmát naponta, átlagosan mintegy 250-300 (!!!) egyedi érdeklődő böngészte.
„Megállapítható tehát, hogy az internetes kampány következtében jelentősen megnőtt azoknak a száma, akik megismerték Hódmezővásárhely városát, rendezvényeit, kultúráját” - írta szerkesztőségünknek Lázár János.
Ezek után nem tehetünk mást: fejet hajtunk és gratulálunk a polgármester úrnak, sikerült gondosan, jó gazda módjára bánnia a vásárhelyi polgárok vagyonával…
Lázár János tájékoztatása a privatkopo.hu részére
„Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata a 2007. év folyamán nyilvános hirdetés keretében értékesítésre ajánlotta a Hódmezővásárhely, Vöröskereszt u. 5. szám alatti épületet. A Vöröskereszt u. 5. szám alatti ingatlan az értékesítést megelőzően közel fél évig üresen állt, az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 10/2007.(02.12.) Kgy. sz. rendelet 4. § (3) bekezdés j) pontja értelmében az ingatlan korlátozottan forgalomképes törzsvagyonnak minősült, ezért az adás-vételi szerződés jogszerűen megköthető volt.
Az önkormányzat 2007. november 06-án megállapodást kötött a hódmezővásárhelyi Generál Média Kft.-vel, amelynek értelmében a város Vöröskereszt u. 5. szám alatti épületet eladja a cégnek 40.200.000,- Ft + ÁFA áron (azaz bruttó 48.240.000,- forintért). Az ingatlan értékét az előzetesen értékbecslésre felkért igazságügyi ingatlanszakértői vélemény nettó 37.500.000,- Ft összegben határozta meg, tehát megállapítható, hogy a piaci ár feletti értéken sikerült az Önkormányzatnak értékesítenie az ingatlant. A Generál Média Kft és az önkormányzat között létrejött megállapodás értelmében a cég az ingatlan vételárát az Önkormányzat részére akként teljesíti, hogy 5 év alatt a vételár összegének erejéig, összesen 600.000.000, azaz hatszázmillió darab banner megjelenéssel internetes hirdetési felületet biztosít az Önkormányzat részére.
A 10 éves Generál Média Kft. Magyarország egyik legnagyobb magánkézben lévő, hazai tartalomszolgáltatója. Jelenleg több mint 4 millió regisztrált taggal rendelkezik, oldalaikat naponta átlagosan 7-800 000 teljesen egyedi látogató keresi fel. A mára már több mint 40 weboldallal bíró vállalkozás az internet világán túl a helyi vállalkozások meghatározó szereplője is: a 2010. évben 16 millió forintot meghaladó összegben fizetett helyi adót a városnak.
Napjainkban az internetes megjelenés a hirdetések egyik leghatékonyabb formájának számít, hiszen egyrészről nagyszámú közönséghez juthat el rajtuk keresztül a hirdető, másrészről olyan lehetőségek is megnyílnak a hirdetők előtt, amelyeket sem a nyomtatott sajtó, sem a televíziók, rádiók nem tudnak biztosítani. Ilyen a hirdetés célcsoportra irányítása, azaz a „targetált” megjelenés. Ennek megfelelően a Generál Média Kft. által biztosított hirdetési rendszerrel lehetővé válik a potenciális csoport célzott elérése, legyen szó területi alapú hirdetési körről, vagy — akár egy fiataloknak szóló rendezvény esetében — életkor szerinti specializációról. A célzott közönséget az információval abban a pillanatban el lehet érni, amikor az a cégcsoport weboldalaira látogat. A megjelent önkormányzati hirdetésekre - mind a megjelenésekre, mind az átkattintásokra vonatkozóan - utólag is beállíthatók célcsoportok, így megtudhatjuk, hogy a kampány által elért közönségben, illetve a kattintók között milyen arányban képviseltették magukat a célcsoport tagjai, ami egy fiataloknak szóló rendezvény, vagy akár egy konferencia esetében is fontos információkat hordoz.
Megjelent hirdetések témája és száma a weboldalak tükrében:
Kreatívok |
Időszak |
Megjelenések száma |
Elhelyezés |
Eleje |
Vége |
Esélyegyenlőségi konferencia |
2007.11.16 |
2007.12.07 |
10 637 885 |
myVIP.com, Jójáték.hu |
Emlékpont (2 kreatív) |
2007.12.28 |
2008.01.31 |
20 065 165 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2008.02.12 |
2008.02.29 |
10 066 243 |
myVIP.com |
Emlékpont (1 kreatív) |
2008.03.01 |
2008.03.31 |
10 063 079 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2008.04.01 |
2008.04.30 |
4 623 202 |
myVIP.com |
EVP banner (2 kreatív) |
2008.04.03 |
2008.04.12 |
5 893 685 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2008.05.09 |
2008.05.20 |
11 924 564 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2008.06.02 |
2008.06.30 |
10 147 477 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2008.07.03 |
2008.07.31 |
10 024 182 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2008.08.02 |
2008.08.31 |
10 187 015 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2008.09.03 |
2008.09.30 |
10 004 905 |
myVIP.com |
Piccasso kiállítás |
2008.10.01 |
2008.10.31 |
10 031 839 |
myVIP.com |
Piccasso kiállítás & Emlékpont (2 kreatív) |
2008.11.01 |
2008.11.30 |
10 180 176 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2008.12.02 |
2008.12.31 |
10 007 738 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2009.01.01 |
2009.01.31 |
10 000 259 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2009.02.06 |
2009.02.28 |
10 011 170 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2009.03.03 |
2009.03.31 |
10 012 050 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2009.04.01 |
2009.04.30 |
10 010 319 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2009.05.02 |
2009.05.31 |
10 038 367 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2009.06.02 |
2009.06.30 |
9 005 685 |
myVIP.com |
Strandfürdő |
2009.06.23 |
2009.08.31 |
1 201 878 |
myVIP.com |
Strandfürdő |
2009.07.07 |
2009.07.31 |
4 710 184 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2009.07.13 |
2009.07.31 |
5 713 554 |
myVIP.com |
Strandfürdő |
2009.08.01 |
2009.08.31 |
3 395 396 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2009.08.01 |
2009.08.31 |
7 008 762 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2009.09.07 |
2009.09.30 |
10 002 792 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2009.11.18 |
2009.11.30 |
20 008 576 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2009.12.01 |
2009.12.31 |
10 009 497 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2010.01.01 |
2010.01.31 |
10 001 096 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2010.02.01 |
2010.02.28 |
10 027 015 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2010.03.01 |
2010.03.31 |
10 020 002 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2010.04.01 |
2010.04.30 |
10 002 879 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2010.05.01 |
2010.05.31 |
10 000 425 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2010.06.01 |
2010.06.30 |
10 003 304 |
myVIP.com |
Strandfürdő |
2010.06.24 |
2010.06.30 |
15 356 |
myVIP.com |
Emlékpont (2 kreatív) |
2010.07.01 |
2010.07.31 |
8 094 815 |
myVIP.com |
Twilight verseny, Plage banner, Strandfürdő |
2010.07.08 |
2010.07.31 |
1 857 787 |
myVIP |
Plage |
2010.07.30 |
2010.07.31 |
665 898 |
Chat |
Emlékpont (2 kreatív) |
2010.08.02 |
2010.09.30 |
7 503 912 |
myVIP.com |
Twilight verseny |
2010.08.02 |
2010.09.24 |
12 637 176 |
myVIP, Chat.hu |
Plage |
2010.08.02 |
2010.08.31 |
975 529 |
Chat |
Üzletigondolkodás és Főiskola bannerje |
2010.10.01 |
2010.10.31 |
10 005 821 |
myVIP, Jójáték.hu, Chat.hu és Donna.hu |
Üzletigondolkodás és Főiskola bannerje |
2010.11.01 |
2010.11.30 |
10 069 493 |
myVIP, Jójáték.hu, Chat.hu és Donna.hu |
Emlékpont (2 kreatív) |
2010.11.24 |
2010.11.25 |
2 834 |
Hírposta.hu |
BKF Hódmezővásárhelyi tagintézmény |
2010.12.01 |
2011.03.23 |
37 312 013 |
myVIP.com, Donnalight.hu, myClub.hu, Multiplay.hu, Chat.hu, Donna.hu, |
Összesen |
414 180 999 |
|
Teljesítés a vételár vonatkozásban: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzatának Belső Ellenőrzési Csoportja által 2010 októberében elvégzett vizsgálat alapján, az ingatlan teljes vételárából, azaz bruttó 48.240.000,- forintból, bruttó 26.303.365,- Ft teljesült 2010. június 30-ig. A Belső Ellenőrzési Csoport soron következő vizsgálata 2011. március 31-vel zárul.
A megjelenések ellenőrzése: Független harmadik fél, a hazánkban piacvezető Adverticum Zrt. által készített statisztikai kimutatások, adatok alapján történik a teljesítés ellenőrzése a bannerek megjelentetéséről, egyes hirdetésenkénti bontásban és hirdetések összességében is. Az Önkormányzat az adatok lekérdezéséhez szabad hozzáféréssel rendelkezik, így a General Media Kft. közvetítése nélkül is ellenőrizni tudja a megjelenéseket az auditor rendszerében.
A megállapodás teljesítésének ellenőrzése: Hódmezővásárhely Polgármesteri Hivatalának Lakosságszolgálati Irodája az elmúlt években több alkalommal készített Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Közgyűlése számára beszámolót a Generál Média Kft-vel kötött megállapodás teljesítéséről. A Polgármesteri Hivatal Belső Ellenőrzési Csoportja az elmúlt évben több alkalommal végzett ellenőrzést, a város közgyűlésének 2011. február 07-i rendes, nyílt ülésén elfogadásra kerülő határozat értelmében pedig a Belső Ellenőrzési Csoport a 2011. évben negyedévenként ellenőrzi az érintett ingatlan értékesítésével kapcsolatos teljesülést.
A hirdetés eredményei: A legnagyobb számban megjelentetett hirdetés, az Emlékpont Múzeum hirdetési kampányának eredményeként az Emlékpont honlapjának (emlekpont.hu) látogatottsága közel a tízszeresére ugrott a korábbi látogatottsági adatokhoz képest. A bannerekkel hirdetett Picasso kiállítást közel 12 ezer látogató tekintette meg, amely kiemelkedő eredménynek számít a helyi tárlatok, kiállítások átlagos látogatottságát tekintve. A szintén bannerekkel hirdetett strandfürdő jegyeladásból származó bevétele a 2009-2010. évben - hirdetés időszakában - jelentősen meghaladta az előző évek hasonló időszakában realizált bevételt.
Megállapítható tehát, hogy az internetes kampány következtében jelentősen megnőtt azoknak a száma, akik megismerték Hódmezővásárhely városát, rendezvényeit, kultúráját és figyelembe véve a tendenciát, ez várhatóan a jövőben is így fog folytatódni.
Egyéb, a cég által vállalt kötelezettségek: a hatályos szerződés szerint a cég kötelezettséget vállalt arra vonatkozóan is, hogy az ingatlan területén a kor színvonalának megfelelő irodaházat létesít, és a felújított irodaházban előreláthatólag 70 fő munkahelyét biztosítja. Az irodaház felújítása folyamatban van, míg a foglalkoztatás tekintetében a cég már teljesítette a vállalásait, mivel jelenleg 150 főt foglalkoztatnak. A munkavállalók kivétel nélkül Hódmezővásárhelyen és vonzáskörzetében élők, a 150 munkavállalóból 100 fő Hódmezővásárhelyen dolgozik.
Kérem, a Hódmezővásárhely, Vöröskereszt utca 5. szám alatti ingatlan értékesítése, továbbá az önkormányzat és a Generál Média Kft. között létrejött megállapodás, illetve zajló együttműködés tekintetében a fentieknek megfelelően tájékoztassák a Tisztelt Olvasóikat.
Hódmezővásárhely, 2011. március 28.
Lázár János polgármester, országgyűlési képviselő”
Vagyis: minden nagyon szép, minden nagyon jó, minden a legnagyobb rendben. Lázár szerint.
Olvasói vélemény:
Szerintem a 300 embernek a felét tuti a google hozza, ez a sdandard traffic összetétel.
Tehát a cím így lenne helyesebb:
„Lázár szerint jó üzletet kötöttek: 300 millió banner megjelenésnek köszönhetően már majdnem 150-nel többen látogatják a vásárhelyi honlapot”
Üdv. T.M. |